Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Trening > Kofeina przed treningiem

Dlaczego rozgrzewka jest niezbędna?

Rozgrzewka ma na celu przygotowanie mięśni, które wcześniej były w spoczynku do wysiłku jaki je czeka. Pomoże uniknąć nam kontuzji, a sam trening stanie się przyjemniejszy. Należy wykonać ją nawet przed niewielkim wysiłkiem. Zaczynamy od ćwiczeń, które ogólnie nas rozruszają i poprawią krążenie. Możemy wybrać bieg na bieżni lub rower stacjonarny. Kilka minut w zupełności wystarczy. Następnie przechodzimy do ćwiczeń przygotowujących do wysiłku konkretną grupę mięśni. Na niej skupiamy się najbardziej, jednak warto wybrać kilka ćwiczeń rozgrzewających też inne partie, bo przecież niemożliwym jest ćwiczenie tylko kilku mięśni. Nie zapominajmy o rozciąganiu zarówno po rozgrzewce jak i po skończonym treningu. Wzmocni ścięgna, polepszy ruchomość stawów i podniesie ukrwienie mięśni. Ta po zakończonych ćwiczeniach powinna być znacznie intensywniejsza od tej je poprzedzającej. Z rozciąganiem na początek nie należy przesadzać – mogłoby to doprowadzić do zwiotczenia mięśni, które mają utrzymywać choćby kręgosłup w odpowiedniej pozycji. Zaleca się rozpoczęcie ćwiczeń od serii o zmniejszonym ciężarze i stopniowe zwiększanie go.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.