Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Sport > TAJEMNICE KULTURYSTYKI

Jak zacząć biegać?

Wyszedłeś z domu, przebiegłeś 200 metrów i masz zadyszkę? Straciłeś motywację do dalszych ćwiczeń z powodu małej wydolności płuc? Nie od razu Kraków zbudowano!
Zacznij od krótkiej rozgrzewki, w szczególności, gdy Twój styl życia nie obfituje w ruch. Pozwoli to ograniczyć ryzyko wystąpienia kontuzji. Później przejdź do truchtu, kiedy czujesz, że już nie możesz zawsze możesz kilkaset kolejnych metrów przejść szybkim marszem, a kiedy będziesz w stanie wrócić do truchtu, zrób to.
Na początku nie warto forsować się, robić czegoś na siłę, do zawrotów głowy. Do wysiłku należy przyzwyczajać się stopniowo, wkrótce poczujesz, że jest coraz lepiej. Najważniejsza jest regularność ćwiczeń. Biegałeś po 10km, miałeś zimową przerwę i chcesz pokonać ten sam dystans na wiosnę? Odpuść, musisz zacząć od początku, albo prawie od początku. Chyba, że chcesz kolejnego dnia leżeć na łóżku z zakwasami zniechęcony do dalszych prób.
Nie zapomnij o rozciąganiu po biegu – to równie ważny element, co rozgrzewka.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.