Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Porady > JESIENNO- ZIMOWE PORADY KULINARNE

Kreatyna a trening

Kreatyna jest najczęściej stosowanym suplementem diety na masę mięśniową używanym zarówno przez zawodowców jak i amatorów. Zbudowana jest z fragmentów białek, a znaleźć możemy ją głównie w mięśniach. Jej zadaniem jest gromadzenie dużych ilości energii gotowej natychmiast do wykorzystania w mięśniach. Jak wykazują badania kreatyna wspomaga regenerację między treningami a także umożliwia podjęcie wysiłku o większej intensywności niż w normalnych warunkach. Krótkotrwałe jej przyjmowanie korzystnie wpływa na intensywne wysiłki na przykład sprint, a długotrwała suplementacja poprawia efektywność treningu. Najlepsze efekty daje wtedy, gdy idzie w parze z dietą i treningiem siłowym. Warto zaznaczyć, że jest jednym z najbezpieczniejszych suplementów, ale efekty u kobiet są widoczne po dłuższym czasie niż w przypadku mężczyzn. Mimo, że uważana jest za bezpieczny suplement należy szczegółowo zapoznać się z działaniem i dawkowaniem, a także możliwymi działaniami nieporządanymi czy przeciwwskazaniami do stosowania.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.