Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Porady > JAJKA FASZEROWANE RYBĄ

O co chodzi z indeksem glikemicznym?

Na początku warto wyjaśnić czym jest tajemniczy IG, o którym coraz więcej się mówi, a jeszcze więcej pisze. Jest to wskaźnik klasyfikujący żywność na podstawie jej wpływu na poziom glukozy we krwi.
Wysoki IG produktu wiąże się z wysokim stężeniem glukozy we krwi po jego spożyciu, co za tym idzie następuje wyrzut insuliny, poziom cukru ulega znacznemu obniżeniu. Brzmiałoby dobrze gdyby nie to, że właśnie w tym momencie zaczynamy odczuwać potrzebę zjedzenia czegokolwiek, najlepiej słodkiego. Mechanizm działa na zasadzie wahadła raz w jedną – raz w drugą.
Dlatego warto wybierać produkty o mniejszym IG. Stężenie glukozy we krwi wzrasta nieznacznie, co też oznacza, że robimy się głodni stopniowo i powoli. Do tej grupy produktów możemy zaliczyć produkty pełnoziarniste, jogurt naturalny, cukinię, nektarynki, soję, tofu, pomidory, gorzką czekoladę, paprykę, czereśnie, pestki dyni i wiele innych.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.