Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Kuchnia > Masło czy margaryna?

Soja

Soja od dawna hodowana była w Azji, do Europy przywędrowała wraz z trendem na wegetarianizm. Ale nie tylko wegetarianie powinni ją jeść. Roślina jest bogata w łatwo przyswajalne białko. Zmniejsza poziom cholesterolu we krwi, a tym samym zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Zapobiega osteoporozie, nie zawiera puryn, które niekorzystnie wpływają na przyswajanie witaminy D. Dzięki zawartości genisteiny chroni przed nowotworem gruczołu krokowego – dlatego jej spożycie zaleca się również panom lubiących schabowe. Oprócz tego zawiera dużo minerałów i jest bogatym źródłem witamin z grupy B, stanowi źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Mimo wielu zalet nie należy przesadzać z jej spożyciem. Podobnie jak inne warzywa strączkowe soja zawiera tioglikozydy, które upośledzają pracę tarczycy. Nie jest tajemnicą, że większość upraw tej rośliny to hodowle oparte na odmianie genetycznie modyfikowanej. Nie należy się tego obawiać. Przeciwnicy GMO w Polsce mogą spać spokojnie – producent ma obowiązek oznaczenia produktu i poinformowania nabywcy o modyfikacji rośliny.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.