Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Zdrowe jedzenie , gastronomia > ZUPA KREM Z CUKINI

Suplementacja L-argininą

L-arginina uważana jest za substancję zwiększającą wydolność organizmu. Producenci suplementów sugerują, że wspomaga ona syntezę białek czym miałaby przyspieszyć budowanie masy mięśniowej, badania wykazały jednak brak jej związku ze zwiększaniem masy mięśniowej czy też maksymalnego poboru tlenu. Jednorazowe zastosowanie sporej jej dawki od razu daje widoczne efekty, jednak długotrwałe stosowanie bardziej zaszkodzi niż wspomoże. Zbyt duża ilość L-argininy prowadzi do zbyt wysokiego stężenia tlenku azotu a tym samym do zmniejszenia elastyczności naczyń krwionośnych, zwiększenia ciśnienia krwi, obniżenia wydajności serca, a także obniżenia odporności. Producenci zalecają jej przyjmowanie przed treningiem, po nim i przed snem. Takie dawkowanie prowadzi do kilkakrotnego przekroczenia bezpiecznej normy. Mimo, że informacje o możliwej szkodliwości tego suplementu nie są nowe, wielu bywalców siłowni sięga po niego w nadziei na wzmocnienie organizmu i szybką poprawę swoich wyników. Zanim wybierzemy suplement dla siebie warto zasięgnąć porady specjalisty, by sobie nie zaszkodzić.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.