Jesteś tutaj: ekoconcept.pl > Porady > GOTOWANIE NA PARZE

Tłuszcze niezbędne w diecie

Wiele mówi się o unikaniu tłuszczu w swojej diecie. Należy tu pochylić się nad jego rodzajem. Unikać należy tłuszczów nasyconych oraz trans – te są złe. Ale roślinne, nienasycone pełnią bardzo ważne funkcje w organizmie.
Tłuszcz jest najbardziej skondensowanym źródłem energii (około 9kcal w 1g), stanowi więc materiał zapasowy, ale dziś nie o tym. Jak wiadomo witaminy możemy podzielić na te rozpuszczalne w wodzie i te rozpuszczalne w tłuszczach. Do drugiej grupy należą: A, D, E i K. Jeśli całkowicie z naszej diety wyeliminujemy tłuszcze, najpewniej zafundujemy sobie niedobór tych witamin, które są jednymi z ważniejszych. Możemy pożegnać się z sokolim wzrokiem czy piękną skórą.
Skąd brać zdrowe tłuszcze? Znajdziemy je w orzechach, migdałach, pestkach dyni, oleju lnianym, niesolonym maśle orzechowym czy awokado. Unikać należy tłustych mięs, frytek, zasmażek i podsmażanych potraw.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.